På fredag kom den 🙈

Image by VV1ntermute from Pixabay
Image by VV1ntermute from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Været har bedret seg fra i går, og det er klarvær ute. Mulig at vi kan få se litt til solen utpå dagen. Temperaturen ligger litt under minus med -0,4C.

Arbeidsdagen er godt i gang, og jeg har allerede fått unna noen hastesaker. Det kjentes godt å bli ferdig med dem.

Prisen på strøm er jo noe vi alle er opptatt av om dagen, og jeg har gruet litt for hva jeg må betale nå i januar. På fredag kom endelig regningen, og den var på 3.091,53. Jeg som alle andre hadde fått trukket fra kompensasjonen regjeringen hadde bestemt vi skulle få, og den var på litt i overkant av 1.500,-. Jeg kunne sikkert ha fått en lavere regning om jeg hadde spart litt på strømmen, men jeg nekter å sitte inne i mitt eget hjem å fryse med tjukk jakke på. Velger heller å spare inn på andre ting.

Jeg kom meg ut for å handle i går, men ikke før kl 17. Hvorfor det ble så sent har jeg ikke noen anelse om… Det var ikke så mye jeg skulle ha, litt melk, pålegg og middagsmat.

Etter at det ble påbud om munnbind før jul en gang, så syntes jeg at folk har vært flinke til å bruke det inne i butikkene og på shoppingsentrene. I går derimot var det opptil flere ungdommer som gikk uten inne i matbutikken, og de fikk beskjed om å ta det på eller forlate butikken. Svaret var, trenger vi det nå da?? De hadde jo med seg munnbind, og tok det til slutt på seg. Jeg liker ikke å gå med det jeg heller, men tar det automatisk på.

Planer for denne dagen etter jobb? Vel, jeg har egentlig ikke noen i det hele tatt. Tar ettermiddagen som den kommer.

Håper du får en flott onsdag 🥰

#onsdag #arbeidsdag #været #strømregning #munnbind

 

6 kommentarer
    1. Min strømregning var pÃ¥ 2650…. jeg vil nemlig heller ikke fryse her hjemme! Syns det er dust at det skal være sÃ¥ dyrt, men…. regningen er iallfall dobbelt av det den pleier Ã¥ være (etter at “rabatten” er trukket..:)! Stønn…! Munnbind er selvfølgelig alltid pÃ¥ – det gÃ¥r av seg sjøl! Merkelig at folk prøver Ã¥ unnslippe syns nÃ¥ jeg…. klem <3

      1. Min regning er litt i overkant av det jeg pleier å få på denne tiden av året, så den er innafor. I alle fall etter at rabatten er trukket fra. Nei fryse gjør jeg ikke, og jeg må ha på varmeovnene høyt for leiligheten min er ganske kaldt dessverre. Jeg skjønner heller ikke at folk tar så lett på dette med munnbind, for vi er ikke over kneika enda. Leste at de forventer en ny topp mellom januar og mars, så da er det nok bare å bruke munnbind å vente på at smittetallene synker igjen. Klem 🥰

    2. Er sååå enig i at man skal ikke sitte å fryse i eget hjem..og jeg er så utrulig takknemlig for at jeg har strøm inkludert i husleia, ellers veit jeg jaggu ikke hvordan det skulle gått.

      1. Flere borettslag i område her, som ble bygget før mitt har strøm inkludert i husleien. Hos oss dessverre er det ikke sånn. Allikevel har jeg vært klar på det hele tiden at fryse skal jeg ikke, da må jeg heller spare på noe annet 😉

    3. jeg er glad vi har vedfyring og egen skog så her blir ikke strømrekninga like høg som hos mange andre,jeg ser vår regning kommer på ca 2800 og det er 2 hustander,svigermor betaler sin del av den regningen når vi har regnet ut hvor mye vi har brukt og hun så deler vi regningen:=) men att den har blitt dyrere her også ja det ser eg

      1. Jeg har muligheten til å fyre med ved jeg også, men er dessverre allergisk så jeg går jo med tett nese og hoster hver gang. Derfor bruker jeg kun de elektriske varmeovnene. Nå er jo både juletre og adventslysestaker borte, så regningen blir forhåpentlig noe lavere igjen neste måned. Får krysse fingrene for mildvær også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg