Da ble jeg ferdig med en rad til

Photo taken with Focos

Heisann!

Her har heklenĂ„len fĂ„tt svingt seg i dag, for jeg ville bli ferdig med den tredje raden pĂ„ det nye bestemorteppet mitt. Jeg har ikke noe hastverk altsĂ„, men nĂ„r man er ferdig med over halvvegs pĂ„ en rad vil man bli ferdig med den. Denne nye teknikken jeg tester ut blir skikkelig fin, vel det syntes jeg i alle fall selv 😉 Jeg har ikke noe mĂžnster, men lĂŠrte meg den av en dame som driver YouTube kanalen Creative Grandma. Hun har lĂŠrt meg mye, og legger ut videoer som er veldig detaljerte og lette og fĂžlge.

Jeg har valgt Ă„ bruke 4 farger pĂ„ disse lappene, hvit innerst og sĂ„ tre grĂžnnfarger fra lys til mĂžrk. Det blir en veldig fin effekt av det, i tillegg til mĂ„ten man hekler pĂ„. Jeg kommer til Ă„ bruke denne teknikken igjen pĂ„ andre prosjekter senere 😉 Lappene er litt stĂžrre enn jeg pleier Ă„ lage, sĂ„ det vokser ganske fort. Har valgt Ă„ ha 7 lapper i bredden, men hvor langt det blir har jeg ikke bestemt enda.

#hÄndarbeid #hekle #heklenÄl #hekleprosjekt #teppe

 

10 kommentarer
    1. Dette ser helt proft ut! Ikke sett fĂžr, bare hos deg da! Veldig flotte lapper og dette blir et meget vakkert teppe! SĂ„ gĂžy med en annen teknikk da!

      1. Tusen takk đŸ„° Jeg hadde heller ikke sett denne teknikken, fĂžr jeg var inne pĂ„ YT kanalen til Creative Grandma. Henne lĂžnner det seg Ă„ besĂžke, om man liker hekling 😉

      1. Tusen takk đŸ„° FĂžrste gangen jeg heklet et bestemor-teppe, heklet jeg alle rutene fĂžrst, sĂ„ festet jeg lĂžse trĂ„der og sydde sammen. Det var sĂ„ kjedelig at jeg ble nesten ikke ferdig med det. NĂ„ fester jeg endene med en gang, og nĂ„r jeg har nok til en rad syr jeg sammen.

          1. Bare hyggelig đŸ„° Jeg syntes at dette var den beste lĂžsningen, for nĂ„r siste lapp er ferdig er det bare feste sammen de siste lappene og raden, sĂ„ er teppet ferdig.

          2. Bare hyggelig đŸ„° Jeg syntes at dette var den beste lĂžsningen, for nĂ„r siste lapp er ferdig er det bare feste sammen de siste lappene og raden, sĂ„ er teppet ferdig.

      1. Tusen takk đŸ„° Jeg hadde heller ikke sett dette fĂžr jeg ramlet inn pĂ„ CG sin YouTube kanal. Verdt Ă„ stikke inn hos henne, for hun viser mange spennende hekleteknikker 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg