En fin pÄskeaften

Endel syntes det var rart nÄr jeg sa at jeg skulle ha ribbe, medisterkaker og pÞlser med surkÄl pÄ pÄskeaften, men her i heimen har jeg vÊrt vant til det fra jeg var barn. Vi hadde alltid igjen ribbe til pÄskaften, og det var pÄ en mÄte avsluttningen pÄ vinteren Ä velkommen til vÄr og varmere tider :o))

I gÄr var Anne og Kine her til middag, og vi koste oss med ribben og resten av tilbehÞret
 Svoren ble ikke sprÞ i gÄr, men ribba ble god den, og maten smakte helt fantastisk. Jeg sprettet Þl og tok meg en akkevitt til maten, noe de andre to ikke ville ha da de begge skulle kjÞre bil senere pÄ kvelden. Det ble masse mat, nesten litt vel mye sÄ jeg har middag i flere dager fremover. Jeg hadde kjÞpt inn gelé som vi kunne ha til dessert, men vi ble altfor mette pluss at vi jo hadde pÄskeegg, hihihi det blir man aldri for gammel til :o))

Pusene min koste seg storveis oxo, for helt plutselig var det to personer til de kunne gÄ til for Ä fÄ koz
. Det var en fryd for meg Ä se spesielt Vinja hengi seg helt til noen andre enn meg, og vÊre sÄ avslappet Ä la seg bli klÞdd og strÞket over pelsen. Hun har vÊrt sÄ sky og skeptisk ovenfor andre i lang tid, at hun har holdt seg litt pÄ avstand nÄr jeg har hatt besÞk.

Lille pÄskepusen Ronja ligger Ä passer pÄ pÄskekurven med sjokoladeegg, og innimellom nÄr hun tror jeg ikke ser henne forsÞker hun Ä stjele et egg
 Om hun ville ha forsÞkt Ä spist dem ved jeg ikke, men jeg tar ikke sjangsen. Mest sannsynlig ville hun nok bare ha lekt med det
..!!!

Kroppen er ikke helt med i dag, og det er nok selvforskylt tenker jeg. Det ble litt for mye god mat og snoop i gÄr, i tillegg til at jeg satt oppe Ä glodde pÄ tv til langt ut i de smÄ timer. Det gjÞr egentlig ikke sÄ veldig mye for jeg har ikke noen planer for dagen. Jeg kommer nok til Ä flytte ut pÄ balkongen om ikke sÄ altfor lenge, for nÄ har sola kommet Ä begynt Ä varme opp der ute. Himmelen er igjen knallblÄ og forelÞpig ikke en sky som kan skygge for sola
 Det lover bra :o))

7 kommentarer

Siste innlegg